מצבות בראשון לציון

לאן נלך כדי להעלות זיכרונות על אלה שאהבנו ואיבדנו? לבית העלמין! עבור רבים, זוהי הנחמה השקטה של בתי קברות, שם חיים קודמים מוצאים את מקום מנוחתם האחרון וכעת, מעטים המקומות שמתמצתים זאת יותר מבית העלמין בראשון לציון, 

 המצבות בראשון לציון אלה לא רק מצבות, אלא קפסולות זמן באבן, שכל אחת מהן עושה כבוד לנשמה ייחודית, סיפורן התגבש עם הזמן כדי שהדורות הבאים יזכרו וילמדו ממנו. הבה נצא למסע מלא יראת כבוד כדי לחקור ולהעריך את המספרים הדוממים האלה של תקופות חיים עברו.

מצבות קבורה בראשון לציון

מצבות, או אנדרטאות קבורה, הן הרבה יותר מסתם סממנים של אתרי קבורה. הם מסמלים את האהבה והכבוד העמוקים שאנו רוחשים לאלה שהלכו לעולמם, ומשמשים כסמלים נצחיים של זיכרון ומורשת. בראשון לציון, עיר תוססת והיסטורית בלב ישראל, המצבות מייצגות מארג מורכב של היסטוריה, תרבות ואהבה בלתי מתפשרת למי שפעם התהלך על פני האדמה.

מצבה כפולה של מצבות כדר

מקורותיו של בית הקברות בראשון לציון

ראשון לציון, שמשמעותה 'ראשית לציון', יש משקל משמעותי בהיסטוריה המפוארת של ישראל. העיר הוקמה בשנת 1882 על ידי מהגרים יהודים שחיפשו חיים חדשים הרחק מהמהומה האירופית. בעת הקברות בראשון לציון מאכלס את אחד מבתי הקברות היהודיים העתיקים בארץ, ומצבותיו מהדהדות את עוז רוחם וחזונם של החלוצים. ניתן לראות בהנחתו של אדם למנוחות באדמה קדושה זו עדות למורשתו של האדם בעיצוב ארץ ישראל.

כל מצבה בבית העלמין בראשון לציון מתמצתת מסע ייחודי, היסטוריה אישית, סיפור של גבורה ועקשנות. בהתבוננות בתחריטים הבלויים שלה, אתה יכול לחוש את הלב הפועם של העיר, פועם בסיפורים מתמשכים על נחישות, אומץ ורוח הישרדות בלתי מתפשרת.

אילו בתי קברות יש בראשון לציון

יש בראשון לציון 2 בתי עלמין, הראשון הוא בית העלמין הישן בגני אסתר רחוב כנפי נשרים בראשון לציון. והשני הוא בית העלמין גורדון בשיכון המזרח בראשון לציון.

צורות הקבורה בבית העלמין החדש גורדון: קבורת שדה, קבורת מכפלה, קבורת על.

 בית העלמין החדש יותר הוא בית העלמין גורדון רחוב רבי עקיבא 2 שיכון המזרח ראשון לציון.

צורות הקבורה בבית העלמין החדש גורדון: קבורת שדה, קבורת מכפלה, קבורת על.

בית הקברות הישן יותר גני אסתר ,צורת הקבורה שם קבורת שדה וקבורת על.

לעוד תמונות של מצבות

אומנות יצרן מצבות

המצבות והאנדרטאות הקבורה בראשון לציון מעבירות יותר משמות ותאריכים. האומנות והאלמנטים האמנותיים המשובחים, החל מסמלים יהודיים מסורתיים ועד גילופים בהתאמה אישית, יוצרים דיאלוג שקט בין החיים למתים. סגנונות ועיצובים מובחנים מתפשטים ברחבי בית הקברות – עשירים בסמליות ובקריינות.

מהמצבות הפשוטות והחגיגיות המייצגות חיים צנועים ועד לאבנים המגולפות במורכבות המכריזות על אבות קדמונים מהוללים, כל פיסת בנייה מוסיפה קול ייחודי במקהלת ההיסטוריה. המוטיבים המורכבים והכתובות העבריות לוחשים סיפורי עבר, ומעוררים סקרנות, יראת כבוד והתבוננות בלבו של כל מתבונן.

מצבות כדר מתמחים בייצור מצבות מעוצבות מכל סוגי האבנים וסוגי השיש המתאימים למצבות קבורה כולל אפשרות לחלוקי אבן או עיצבים בזכוכית, שילובי אבנים וסוגי שיש שונים, מצבות כדר מייצרים מצבות ומתקינים ברוב הארץ, מצבות כדר גם ספקים מורשים למצבות לחללי צה"ל כוחות הביטחון וחייל האוויר.

 

מצבה מגרניט אוריין בלו של מצבות כדר

חשיפת סיפורים ייחודיים של מצבות

ההליכה בין המצבות של ראשון לציון יכולה להרגיש כמו חציית מוזיאון פתוח, כשכל קבר מעורר סיפורים ייחודיים. התמונות הארעיות שנלקחו מצלליותיהם ומכתובותיהם מנציחות את המגוון שובה הלב של אלה שהונחו כאן.

אדם חווה קשר עמוק עם העבר כאשר מתבונן בסנטינלים אלה של אבן נחה. זה יכול להיות סיפורו של חייל אמיץ שהקריב את הקורבן האולטימטיבי למען האומה, רב נערץ המטפח אמונה ותקווה בקהילה, או סבתא אהובה, שחוכמתה המטפחת חרוטה בלב משפחתה. הנרטיב של כל מצבה לא רק מספק צוהר אל העבר אלא גם מצייר תמונה נוקבת של המצב האנושי.

מהמצבות הפשוטות והחגיגיות המייצגות חיים צנועים ועד לאבנים המגולפות במורכבות המכריזות על אבות קדמונים מהוללים, כל פיסת בנייה מוסיפה קול ייחודי במקהלת ההיסטוריה. המוטיבים המורכבים והכתובות העבריות לוחשים סיפורי עבר, ומעוררים סקרנות, יראת כבוד והתבוננות בלבו של כל מתבונן.

שימור בית העלמין בראשון לציון למען הדורות הבאים

המאמצים לשמר ולתחזק את המצבות בראשון לציון סייעו לשמר את הקשר בין הדורות הקודמים לדורות הנוכחיים. משימה זו, הנעשית לעתים קרובות על ידי חברות היסטוריות מקומיות ומשפחות הנפטרים, מבטיחה כי הסיפורים שנשתמרו בשומרי אבן אלה ימשיכו להדריך ולעורר השראה. חשיבותם חורגת הרבה מעבר לגבולות בית הקברות, ומגיעה עד לזהות התרבותית וההיסטורית של הקהילה.

תיעוד ושיתוף הנרטיבים שמאחורי המצבות הוא אקט חיוני של שימור, גישור על הפער בין העבר לעתיד והקניית תחושת שייכות והמשכיות עמוקה לדורות הבאים. היא חוזרת ומדגישה את העובדה שאכן אנו עשויים מהסיפורים שאנו מספרים ומהזיכרונות שאנו מוקירים.

ייצור מצבה מגרניט שחור של מצבות כדר

קבלן מצבות בראשון לציון

 עם אתם מחפשים קבלן מצבות בראשון לציון אנו כאן כדי לענות על השאלות הללו ,מצבות כדר חברה לייצור מצבות דור שלישי למייסדי העיר ראשון למיון מכירים את העיר ואת תושביה, מפעל מצבות ותיק ומוערך מאוד.

ראשית שלא תדעו צער עוד!

אם אתם נאלצים להיפרד מיקירכם כדי שתתקשרו ותתעניינו בהצעה שלנו למחיר מצבה.

אנו דור שלישי למשפחת בוני מצבות, התחלנו עם איסוף וסחיבת אבנים למצבות ועבודת ידיים סיזיפית והיום, במפעל ייצור המצבות הגדול שלנו, אנחנו כבר מומחים לאבנים וליבוא שיש, במפעל אנחנו עובדים עם מכונות חיתוך CNC, סיתות וליטוש, תוכנות גרפיקה, כיתוב על אבן ושיש בשיטות חדישות בכל השפות ובכל הצבעים, כמו כן, אנחנו כמובן עובדים עם עוד חומרים כמו: ברזל, נחושת, זכוכית ועוד.  

אפשר גם לרכוש אצלנו לרכוש כדים למצבות ואביזרים שונים.

אנו גם מחדשים מצבות ישנות וגם מצבות הדורשות שיפוץ אפשר לפנות אלינו לשיפוץ מצבה.

עשרות שנים אנו מלווים משפחות בתהליך ייצור והקמת מצבה, בימים הכי קשים כשהמצב הנפשי לא טוב ואתם עדיין באבלכם אנו  משתדלים להיות רגישים, להקל עליכם ולבנות את המצבה המתאימה ביותר עבור יקירכם.

 

מתי מזמינים מצבה?  אנו ממליצים להזמין בתום השבעה, רוב האנשים כבר בזמן השבעה מזמינים מצבה כדי להספיק ליום ה30 לגילוי המצבה.

על ידי חיבור עם מצבות אלה, החיים יכולים להפיק תחושה של האנושיות הקולקטיבית שלנו – יצירת קשר עמוק המגשר בין חיים ומוות. היא מאפשרת לנו להכיר בארעיותם של החיים, להוקיר את ההיסטוריה המשותפת שלנו, ולזכור שלכל חיים, חולפים או ארוכים ככל שיהיו, יש סיפור ייחודי שראוי לספר.

תיעוד ושיתוף הנרטיבים שמאחורי המצבות הוא אקט חיוני של שימור, גישור על הפער בין העבר לעתיד והקניית תחושת שייכות והמשכיות עמוקה לדורות הבאים. היא חוזרת ומדגישה את העובדה שאכן אנו עשויים מהסיפורים שאנו מספרים ומהזיכרונות שאנו מוקירים.

מוצרים ושירותים למצבה

הקמת מצבות קבורה אנדרטאות זיכרון אבן ושיש לוחות למצבות קבורה בקומות.

הקמה וייצור מצבות אמנותיות ומיוחדות .

שיפוץ מצבות, תיקון מצבות, חידוש מצבות, ניקוי מצבות, תחזוקת מצבות.

קביעה והדבקת אותיות על מצבה.

אומנות הכתיבה הקישוטית – קליגרפיה על מצבה.

כתיבה על מצבה בחומרים שונים וצבעים.

עיצוב גרפי ואפשרות לצורות גיאומטריות וקישוטים אחרים לפי בחירה על המצבה.

פיסול בתוך מצבה או בגב המצבה.

מצבות עם כיתוב צבעוני או חלוקי נחל.

מצבות איכותיות שימוש בניירות ליטוש דקים השומרים על ברק המצבה לאורך שנים רבות.

פיקוח על טיב ואיכות המצבה אחריות מלאה על ייצור המצבה והתקנת המצבה.